77 - Title | EĞİTİM FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN ÖDEVLERİNİ HAZIRLAMADA INTERNET KULLANIMINA İLİŞKİN TUTUMLARI |
Authors | MEHMET AKSÜT, AKÜ UŞAK EĞİTİM FAKÜLTESİ |
PC Member | No |
Contact person | MEHMET AKSÜT, mehmet_aksut@mynet.com, 0 542 316 20 31 |
Main Fields | 16. E-egitim, okullarin internete taşınması
|
Other Main Fields | |
Abstract + Keywords | EĞİTİM FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN ÖDEVLERİNİ HAZIRLAMADA INTERNET KULLANIMINA İLİŞKİN TUTUMLARI Eğitim fakültesi öğrencilerinin mesleki derslerle ilgili ödevlerini hazırlarken kullandıkları bilgi kaynakları ve bu kaynakların içinde internetten yararlanma oranları e- öğrenme açısından büyük bir öneme sahiptir. Araştırmanın evrenini Uşak Eğitim Fakültesi öğrencileri (2400), örneklemini üç ayrı bölümün (sınıf, sosyal bilgiler ve türkçe öğretmenliği) 2' şer sınıfındaki (Normal ve İkinci öğretim) 3. sınıf öğrencileri (300)oluşturmuştur. Öğretmen adaylarının mesleki (formasyon) dersleri ile ilgili ödevlerini hazırlarken internetten yararlanmaya ilşkin tutumlarını balirlemek için yapılan araştırmada; katılımcılara 20 soru sorulmuş ve likert tipi tutum ölçeği uygulanmıştır. Katılımcılar Uşak'ta yeterli bir kütüphane olmadığını, ödevlerin genellikle internet cafelerden yararlanarak yapılabildiğini, başka şehirlerde de buna yakın sonuçlar alınacağını, bilgi bankası oluşturmada sanal ortamın daha kullanılabilir olduğunu, internetten yararlanmanın kitaptan daha ucuza geldiğini belirtmişlerdir. Araştırma sonucunda; okulların internete taşınmasının daha ekonomik olacağı ve esneklik sağlayacağı sonucuna ulaşılmıştır. Araştırma konusunun başka üniversitelerde de yapılması önerilmektedir. Anahtar sözcükler: ödev hazırlama, tutum, e-öğrenme. |
Remarks | Üniversitemizin ekim başında açılması nedeniyle gecikme oldu. Bildiri metni en kısa sürede gönderilecektir. |
CyberChair | Author: Richard van de Stadt (Borbala Online Conference Services) | Development supported by TRESE | Copyright © by University of Twente |