Paper 84

Generated: Fri Nov 25 16:17:53 2005

prev (83) overview next (85)

84 - Titlee-Ticaret’te Yaşanan Teslimat Sorunları ve Caydırıcı Etkileri
AuthorsPınar Adanalı, elektronicticaret.org
PC MemberNo
Contact personPınar Adanalı, pinar@elektronikticaret.org , 312 xxxxxxxxxxxxxx
Main Fields13. E- ticaret, E-is, M-ticaret ve Yeni Ekonomi
Other Main Fields
Abstract + KeywordsMal ve/veya hizmetlerin elektronik ortamda satılması ve satın alınması olarak tanımlanan e-ticaret, siparişi verilen ürün veya hizmetin müşteriye ulaştırılması ile tamamlanır. e-Ticaret süreci, siparişi verilen fiziksel ürünlerin gerçek hayatta müşteriye ulaştırılması ile tamamlanmaktadır. Süpermarket uygulamaları dışında, ürün teslimatları kargo yoluyla gerçekleştirilmektedir. İnternet üzerinde verilen siparişlerin teslimatlerında sorun yaşanması, e-ticaret müşterilerinde sisteme karşı güvensizlik yaratmaktadır. Bu da, kişilerin bir sonraki alışverişlerini internet üzerinden değil de, fiziksel ortamda satın almaya itmektedir. Ülkemizde yeni gelişen e-ticaret sektörünün büyümesi için, tüm firmaların işbirliği içinde olarak, e-ticaret müşterilerini devamlı müşteriler olmaları için çalışmaları, sektörün büyüyebilmesi için gerekmektedir. Bu makalede, şikayet.var.com sitesinde internet üzerinden verdikleri siparişlerde teslimat sorunu yaşayan müşterilerin şikayetlerinden bir derleme yapılmıştır ve yaşanan bu sorunların caydırıcı etkileri açıklanmaya çalışmıştır.
Remarks

prev (83) overview next (85)

CyberChair Author: Richard van de Stadt  (Borbala Online Conference Services) Development supported by TRESE Copyright © by University of Twente