Paper 90

Generated: Tue Nov 29 19:03:01 2005

prev (89) overview

90 - Titleİnternet Ortamında Reklam ve Rekabet Hukuku
AuthorsM.Gökhan Ahi, Serbest Avukat
PC MemberNo
Contact personM.Gökhan Ahi, gokhan@hukukcu.com, 05322271247
Main Fields13. E- ticaret, E-is, M-ticaret ve Yeni Ekonomi
19. Internet'in yasal boyutlari
Other Main Fields
Abstract + KeywordsÖzet

İnternetin sağlamış olduğu kolaylıklar, reklamcılık sektörünün ufuklarını oldukça genişletti. Yeni reklam mecrası olarak kabul edilen internet, doğrudan hedef kitleye yöneltilebilmesi, ölçülebilmesi ve anında güncellenebilmesi nedeniyle tercih edilir hale geldi. İnternet her ne kadar özgürlük ortamı olarak adlandırılsa da, bu konuda da özgürlüğün sınırları yeni yeni çiziliyor ve hukuk yavaş yavaş burada yerini alıyor.

Reklam olanaklarının internet ortamında yaygınlaşması, site açmanın ve arama motorlarında yer almanın ekmek almak kadar kolay olması, kötüniyetli girişimcilerin internete iştahla yaklaşmasına dolayısıyla haksız rekabet örneklerinin çoğalmasına da sebep oldu. Hukuk bilimi, klasik ilkelerle haksız rekabete de çözüm bulmaya çalışıyor.

Anahtar Kelimeler: Hukuk, internet, reklam, rekabet, haksız rekabet.
Remarks

prev (89) overview

CyberChair Author: Richard van de Stadt  (Borbala Online Conference Services) Development supported by TRESE Copyright © by University of Twente