Türkiye'de İnternet Konferansı 2006

ID51
TitleWeb 2.0 değerlendirmesi ve web 3.0 yaklaşımları
Author(s)Author #1
Name: Yunus ÖZEN
Org: Kocaeli Üniversitesi
Country: TR
Email: yunus___csharpturk.net

Author #2
Name: Kemal Demir
Org: Marmara Üniversitesi
Country: TR
Email: kemal___csharpturk.net

Other Author(s)
Keywordsweb 2.0, web 3.0, kullanıcı deneyimi
Abstract"Web 2.0” konsepti O'Reilly ve MediaLive International arasında gerçekleşen bir beyin fırtınası konferansı ile başladı. Web öncüsü ve O’Reilly Başkan Yardımcısı Dale Dougherty’nin belirttiğine göre; "çökmüş" olmaktan çok uzakta, heyecan verici uygulamaları ve şaşırtıcı düzenlilikteki otomatik olarak açılan siteleriyle, web her zamankinden daha önemliydi. Dahası, çökmekten kurtulmuş olan şirketlerin ortak bazı şeyleri olduğu gözüküyordu.

Bazı önemli konseptler gibi, Web 2.0 katı bir sınıra sahip değil, bundan ziyade, bir çekim merkezi. Web 2.0’a, uygulama ve yöntemlerden oluşan, bu yöntemlerin tamamını ya da bazılarını kanıtlayan, çekirdeğe göre farklı uzaklıklarda bulunan sitelerden oluşan gerçek bir güneş sistemi olarak bakabilirsiniz.

Hyperlink Web'in kuruluşudur. Kullanıcılar yeni içerikler ve yeni siteler ekledikçe, içeriği keşfeden ve link veren diğer kullanıcılar sayesinde bu web'in yapısına bağlanmaktadır. Tekrarlılık ya da yoğunluk aracılığıyla giderek daha çok güçlenen kurumlarla, bağlantılar ağı tüm web kullanıcılarının kolektif etkinliğinin bir neticesi olarak organik bir büyüme içindedir.

Web 2.0 Servisleri

Wiki Kavramı
Blogging Kavramı
Tagging Kavramı

Web 2.0 Şirketlerinin Temel Yeterlikleri

Paketlenmiş yazılım değil uygun maliyet ölçekli hizmetler.
Daha fazla insan kullandıkça zenginleşen yeniden oluşturulması güç, eşsiz veri üzerinde denetim
Kullanıcılara geliştirme ortakları olarak güvenmek
Kolektif zekayı kullanmak
Müşteri öz-hizmeti aracılığıyla uzun kuyruğu yükseltmek
Tek bir aygıt düzeyinin üzerinde yazılım
Hafif yüklü kullanıcı arayüzleri, geliştirme modelleri ve iş modelleri
Evangelism ve Kullanıcı Deneyimi

Iyi bir "Kullanici Deneyimini" yaratan ana unsur, kullanicinin, ne amacla ve ne tur bilgileri, hangi zaman dilimi icinde istedigini iyi bilmekte yatar. Bir iPod satin almak icin sitenize gelmis bir kullanicinin aradigi deneyim ile, buzdolabinin nasil calistigini anlayamayan ve bu nedenle kullanici kilavuzu bilgilerini arayan bir ziyaretcinin aradiklari deneyim birbirinden farkli olmalidir.

Web 3.0

Bilgisayar uzmanları ve hayal dünyası geniş insanlar, Web 3.0’ın, gelecekte kanser hücreleriyle savaşmamıza, vücudumuzun fiziksel yapısının yaşlanmaya karşı koymasına ve bizim için önemli olan şeylerle derin duygusal iletişim sağlamamıza yardımcı olacağını öngörüyorlar.

Topics• Yeni İnternet teknolojileri
• İnternet'in sosyal boyutları
• E-kütüphanecilik, enformasyon kaynakları, indeksleme ve tarama
• İnternet, demokratikleşme, toplumsal denetim ve siyaset
Comments
Seminer Önerisi olarak hazırladık.
Eğitim Semineri : Web 2.0 değerlendirmesi ve web 3.0 yaklaşımları

Süre : 90 dakika

Eğitimin Verilme Şekli : Sunum

Donanim Ve Yazilim Gereksinimleri : Sunumun yapılacağı PC ve Sunum Cihazı
Paper 51.doc (87KB)
 

 

Powered by OpenConf
Copyright ©2002-2006 Zakon Group LLC