XIV. Türkiye'de İnternet Konferansi

TitleFacebookun Ana Akım Medyada Temsili ve Kullanıcıların Bu Temsile Bakışı (Panel: Toplumsal Paylaşım Ağı Facebook: Türkiye'de Kullanım Örüntüleri)
StudentYes
Author(s)Author 1
Name: Ayşenur Yıldırım
Org: Ankara Üniversitesi
Country: Turkey
Email: aysenuryldrm__at__yahoo.com

Author 2
Name: Tuğrul Çomu
Org: Ankara Üniversitesi
Country: Turkey
Email: tugrul.comu__at__gmail.com

Other Author(s)
Keywordssosyal ağlar, internetin sosyal boyutu, Facebook, medya, temsil
AbstractToplusal paylaşım ağları dünya genelinde çok geniş bir kullanıcıya sahip olmakla birlikte kullanıcılar gündelik yaşamda zamanının çoğunu burada yeni ilişkiler kurarak ya da mevcut ilişkilerini sürdürerek geçirmektedir. Facebook, son dönemlerde kullanıcı sayısı ve popülaritesindeki ciddi sayılabilecek bir artışla diğer toplumsal paylaşım ağları arasında dikkati çekmektedir. Ayrıca bu özelliğe haiz olmasından ötürü anaakım medyada da geniş yer tutmaktadır. Çalışma, özetle, bu denli öne çıkan Facebookun anaakım geleneksel medyadaki temsil biçimleri üzerinedir. Bu kapsamda, Türkiyenin 4 büyük gazetesinde, Ocak-Mart (2009) dönemleri arasında yer alan haberlerden Facebookun temsil edilme biçimleri ve Facebook kullanıcılarının bu temsile bakış açısı analiz edilmiştir.
Topics Sosyal Ağlar ve İnternetin Sosyal Boyutları
File69.doc (27KB)
 

 

Powered by OpenConf®
Copyright ©2002-2009 Zakon Group LLC