Araştırmacılar için etkin ofis uygulamaları ve çevrimiçi araçlar çalıştayı Hedef Kitle: Bilgi teknolojileri günümüz yeni şartları ve yenilikleriyle beraber etkin ve verimli kullanmak isteyen tüm akademisyenleri, araştırmacıları kapsamaktadır. Kursun herhangi bir ön gereksinimi yoktur. Sadece katılımcının, temel bilgisayar okur yazarı olması yeterlidir. Yaş aralığı gözetmeksizin farklı uzmanlık alanlarındaki tüm araştırmacılara açıktır. Kapsam: Kurs içeriği, katılımcıların 2 önemli ihtiyacına yanıt verecek şekilde hazırlanmıştır. Birinci bölüm; eğitim süreçlerinde bilgi teknolojilerinin kullanımına yönelik pratik uygulamalı bilgiler içermektedir. Akademisyenlerin hazırladıkları ders içeriklerinde ve materyallerinde bilgi teknolojilerini daha yakından ve etkin kullanmaları, örgün eğitime paralel olarak internet üzerinden de eğitim sürecinin devamını sağlayabilmeleri hedeflenmiştir. Aynı zamanda, internet destekli bir iletişim ağının önemi anlatılarak öğrenciler ile sürekli iletişim halinde olabilecekleri metotlar gösterilmiştir. İkinci bölüm ise akademisyenlerin bilimsel çalışmalarında bilgi teknolojilerinin kullanımı konularını içermektedir. Çeşitli çevre birimlerinin bilgisayarda kullanımından başlayarak temel ofis uygulamalarını kapsamaktadır. Daha sonraki bölümde ise, günlük iş akışlarında, rutin olarak gerçekleştirdikleri işlemleri internet tabanlı uygulamalarla daha verimli ve hızlı yapabilmeleri için gerekli araçlardan ve yöntemlerden bahsedilmektedir. Böylece, eğitim sonunda yaptığı tüm aktivitelerde bilgi teknolojilerini kullanabilecek hale gelebilecektir. Çalıştayın son bölümde harici bir çalışma grubu kurulacaktır. Bu çalışma grubunda görev almak isteyen katılımcılar çalıştayın paralelinde hazırlanan destek sitesindeki içeriklerin zenginleşmesinde ve bu çalıştayın yaygınlaştırılmasında görev alacaktır. Çalıştay sonunda tüm katılımcılara bir kitapçık dağıtılacak, böylece anlatılan konuların çalıştay sonrasında da tekrar edilmesi ve takip edilmesi sağlanacaktır. Yine çalıştay ile paralel içeriğe sahip bir destek web sitesi hazırlanacaktır. Bu siteye erişim bilgileri katılımcılar ile paylaşılacaktır. Amaç: Akademik faaliyet gerçekleştiren insanların yürüttükleri tüm çalışma süreçlerinde güncel ve yeni bilgi teknolojileri olanaklarından en iyi ve verimli şekilde faydalanmalarıdır ve etkin kullanmalarıdır. Ayrıca, çalıştaya katılan gönüllü katılımcılar ile birlikte destek web sitesi zenginleştirilecek ve bu çalıştay kapsamında verilen eğitimlerin katılımcılar tarafından bağlı oldukları yer ve kuruluşlarda gerçekleştirilmesi sağlanacaktır. Çalıştay Programı: Çalıştay, açılış konuşması ile başlayacak ve toplam 2,5 saat içersinde tamamlanacaktır. Son yarım saatlik bölüm içersinde çalıştaya katılan tüm katılımcılar ile birlikte bahsedilen hususların belirlenecek yaş grupları içinde dağılımı ve değerlendirilmesi tartışılacaktır. Ayrıca, bu son bölüm içersinde mahremiyet ve kişisel haklar üzerine bir bilinç yaratmak ve bu konuları kamu gündemine taşımak için yapılabilecek uygulamaların ve etkinlikler konusunda ortak bir çalışma yapılacaktır.  Açılış konuşması (15 dakika)  Eğitim (2 saat 15 dakika) Çalıştay Organizasyon Ekibi - Prof. Dr. Salih Ofluoğlu (MSGSÜ Enformatik Bölümü - Bölüm Başkanı) - Kemal Şahin (MSGSÜ Enformatik Bölümü - Okutman) - Buğra Sülükçü (MSGSÜ Enformatik Bölümü - Yüksek Lisans Öğrencisi) - Ertunç Öner (MSGSÜ Enformatik Bölümü - Yüksek Lisans Öğrencisi) - Esra İşgör (MSGSÜ Enformatik Bölümü - Yüksek Lisans Öğrencisi) - Melek Kurt (MSGSÜ Enformatik Bölümü - Yüksek Lisans Öğrencisi) - Sibel Alemdar (MSGSÜ Enformatik Bölümü - Yüksek Lisans Öğrencisi) - Salih Akkemik (MSGSÜ Enformatik Bölümü - Yüksek Lisans Öğrencisi)· - Bülent Onur Turan (MSGSÜ Enformatik Bölümü - Yüksek Lisans Öğrencisi)· Araştırmacılar için etkin ofis uygulamaları ve çevrimiçi araçlar çalıştayı 1. Eğitim Materyali hazırlama a. Bilgisayar Çevre Birimlerinin kullanımı i. Tarayıcı kullanımı ve optimizasyonu ii. Yazıcı kullanımı ve optimizasyonu iii. Ortak paylaşımda olan yazıcıların kullanımı b. Powerpoint ile Etkili Sunum Teknikleri i. Sunu Oluşturmak ii. Slayt Metniyle Çalışmak iii. Tasarım Şablonu Uygulamak ve Değiştirmek iv. Sunu Renklerini Değiştirmek v. Şekil Oluşturmak vi. Grafik Eklemek vii. Çoklu Ortam Sunusu Oluşturmak viii. Sunumda okunabilirlik ix. Eğitsel amaçlı sunum hazırlarken dikkat edilmesi gereken hususlar c. Microsoft Word Programının Etkin Kullanımı i. Word Hakkında Genel Bilgi ii. Word'de Etkili Biçimlendirmeler Yapmak iii. Tablo, Sütun ve Listeleri Kullanarak Metni Yerleştirmek iv. Gelişmiş Word Biçimlendirme Yöntemleri v. Profesyonel Görünen Sayfalar Tasarlamak ve Yazdırmak ve Ders Sonu Projesi d. Etkin Eğitim Materyali Hazırlama Teknikleri i. Sunumların ders notlarına dönüştürülmesi ii. Ders materyallerinin sınıflandırılması ve tasnif edilmesi iii. Materyallerin PDF formatına dönüştürülmesi ve kişisel hakların korunumu 2. Eğitim Materyallerinin Paylaşımı ve Öğrenci İletişimini Güçlendirme a. Yeni Nesil Araçlarının Eğitimde Yeri i. Senkronize not tutumu (Evernote, ubernote) ii. Senkronize dosya paylaşımı ve saklanması (getdropbox) iii. Online dokuman ve sunum paylaşımı ve hazırlama b. Sosyal Medya ile öğrenci iletişimini güçlendirme i. Ortak çalışım alanları yaratma (pbworks) ii. Sürekli iletişim için online gruplar (google groups, facebook groups) c. Araştırma yapmayı kolaylaştırıcı online araçlar i. Yapılan araştırmaların konularına göre kategorize edilmesi, sınıflandırılması ii. Araştırma için arama motorlarının etkin kullanımı iii. Online bibliyografya düzenleyici araçlar d. Online Editörler ve yazılımların ders süreçlerine dahil edilmesi i. Online editör ve yazılımların ders materyali hazırken kullanımı ii. Online dönüştürücüler iii. Online editörler