XVI. Türkiye'de İnternet Konferansi

Başlıkİnternette Yeni Bir İş Modeli Olarak Grup Alışveriş Siteleri ve Türkiye'deki Durumu
ÖğrenciHayır
Yazar(lar) Yazar 1
Name: Kemal Şahin
Org: Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi
Country: TR
E-mail: kemalsahin_AT_gmail.com
Diğer Yazar(lar)ks_AT_ksahin.com
Anahtar KelimelerGrup alışveriş siteleri,e-ticaret, e-iş, fırsat, indirim, sosyal medya
Özet2009 ve 2010 yılında internet sektöründeki en önemli trendlere bakıldığı zaman, ilk sırada grup alışveriş modeli gelmektedir. Türkiye internet sektörüne bakıldığı zaman da başarılı girişimcilerin attıkları hızlı adımlarla grup alışverişte ciddi bir pazar yaratma yolunda ilk adımları atıldığı gözlemlenmektedir. Şu anda internet üzerinde 40?dan fazla türk girişimci bu trende olan ilgiden pay alabilmek için gerekli çalışmaları yürütmektedir. Bu model aslında yeni bir keşif değildir. Temel mantığına bakıldığı zaman Oyun Teorisi'ndeki "Güven Sözleşmesi (Assurance Contract)" adlı mekanizmaya dayandığı görülmektedir. Bu mekanizmada grup alışveriş modelinde olduğu gibi belirli bir sayıda bir insanın bir A olayına katılması ve bu A olayının ancak belirli bir eşik aşıldıktan sonra gerçekleşmesi, aksi takdirde ise yapılan katılımların geri verilmesini ön görülmektedir. Ayrıca, kullandığı prensipler incelendiği zaman daha geçmişte internet üzerinde tek ürün satış sitelerinin kullandığı yapıya dahil benzerliklerde görülmektedir. O nedenle bu modeli şekillendirirken hem matematiksel ifadeler ile analiz etmek hem de geçmişteki tecürübeleri değerlendirmek önemli bir değer taşımaktadır. Bu noktalardan hareket ile bu güncel modelin Türkiye?de başarılı bir pazar haline gelebilmesi için gerekli kullanıcı eğilimi analizi yapılarak, bu modeli benimseyen ve modeli uygulamak isteyen yeni girişimciler için bilimsel kriterlere uygun bir yol haritası hazırlanmıştır.
Başlıklar İnternet ve Reklamcılık
E-iş, M-iş ve Yeni Ekonomi
web 2.0, web3.0 ve nesnelerin interneti
Dosya  74.5 KB
 

 

Powered by OpenConf®
Copyright ©2002-2009 Zakon Group LLC