Başlık | ÇAĞRIŞIM: Türkçeyi ve Bireyi Geliştirici Eğitim Oyunu |
Öğrenci | Hayır |
Yazar(lar) |
Yazar 1 Name: Tolga BERBER Org: Karadeniz Teknik Üniversitesi, İstatistik ve Bilgisayar Bilimleri Bölümü, TRABZON Country: TR E-mail: tolga.berber_AT_fen.ktu.edu.tr Yazar 2 Name: Atilla SUNCAK Org: Plus Telekom, İZMİR Country: TR E-mail: asbjk_81_AT_hotmail.com Yazar 3 Name: Çağdaş Can BİRANT Org: Dokuz Eylül Üniversitesi, Bilgisayar Mühendisliği Bölümü, İzmir Country: TR E-mail: cagdas_AT_cs.deu.edu.tr Yazar 4 Name: Özlem AKTAŞ Org: Dokuz Eylül Üniversitesi, Bilgisayar Mühendisliği Bölümü, İzmir Country: TR E-mail: ozlem_AT_cs.deu.edu.tr |
Diğer Yazar(lar) | ozlem_AT_cs.edu.tr |
Anahtar Kelimeler | kelime hazinesi, anlamsal ilişki, mobil uygulama, eğitsel yazılım, oyun, çağrışım |
Özet | Akıllı telefonlar ve tablet bilgisayarlar çok kullanışlı, taşınması kolay ve günümüzde çok hızlı bir şekilde gelişmekte olan mobil cihazlardır. Bu cihazlar, özellikle genç kullanıcılar tarafından çeşitli internet işlemlerinin yanı sıra boş vakitlerini geçirmek ve çevrimiçi / çevrimdışı oyunlar oynayarak eğlenmek amacıyla da kullanılmaktadır. Gelişen teknolojiler ve bu teknolojiler kullanılarak oynanan bazı oyunlar, öğrencilerin Türkçe kelimeleri ve anlamlarını doğru bir şekilde öğrenmelerini ve düzgün konuşma yeteneklerini oldukça etkilemektedir. Bu çalışmanın amacı, oyun tabanlı öğrenme yöntemi ile öğrencilerin, hem Türkçe kelimelerin anlamlarını hem de eş, yakın ve zıt anlamlarını eğlenerek öğrenmelerini sağlayacak, ayrıca bir kelime ile karşılaştıklarında kendilerine ilk olarak ne çağrıştırdığı bilgisi ile insanların duydukları bir kelime karşısında ne gibi çıkarımlar yaptığı konusunda fikir edinilebilmesini destekleyebilecek, mobil işletim sistemleri (Android ve İOS) üzerinde çevrimiçi ve çevrimdışı çalışabilecek, ?Çağrışım? oyun yazılımını anlatmaktır. |
Başlıklar |
E-eğitim, Eğitim Teknolojileri, Fatih Projesi Mobil Yaşam, Mobil Ağlar, Teknolojiler, Uygulamalar Türkiye'nin Bilgi Toplumu Stratejisi ve Eylem Planı |
Dosya |
![]() |