Başlık | FATİH Projesi Üzerine Bir Değerlendirme |
Öğrenci | Hayır |
Yazar(lar) |
Yazar 1 Name: Alper Dursun Org: Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Country: TR E-mail: aalperdursun_AT_gmail.com Yazar 2 Name: İsmail Kırbaş Org: Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Country: TR E-mail: ismailkirbas_AT_mehmetakif.edu.tr Yazar 3 Name: Mehmet Erkan Yüksel Org: Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Country: TR E-mail: erkanyuksel_AT_mehmetakif.edu.tr |
Anahtar Kelimeler | Bilgi ve İletişim Teknolojileri, Elektronik İçerik, İnternet, Etkileşimli Öğrenme, Hayat Boyu Öğrenme, Bilgisayar, Etkileşimli Tahta. |
Özet | Fırsatları Artırma ve Teknolojiyi İyileştirme Hareketi (FATİH) projesi; eğitim-öğretimde fırsat eşitliğini sağlamak, bilgi toplumu yaratmak, eğitimde bilişim teknolojilerini (BT) yararlı kılarak ülkedeki bilişim kalitesini artırmak amacıyla 2010 yılında Milli Eğitim Bakanlığı tarafından hayata geçirilmiştir. Bilgi Toplumu Stratejisi Belgesi, Kalkınma Planları, MEB Stratejik Planı ve BT Politika Raporu’nda bulunan hedefler ışığında 2013 yılı sonuna kadar Okul öncesi, İlköğretim ve Ortaöğretim kademesi okullarındaki bütün dersliklere BT araçları sağlanarak, BT destekli öğretimin gerçekleştirilmesi amaçlanmıştır. Fakat, projenin öngörülen bitiş tarihi ve bütçesi dikkate alındığında, FATİH projesinin büyük bir bölümünün tamamlanamadığı görülmektedir. Buradan hareketle, çalışmamızda; FATİH projesinin ön görülen süre içerisinde tamamlanamamasındaki temel etkenler ve uygulamada karşılaşılan problemler ele alınmış, proje kapsamında yapılan çalışmalar incelenerek zorluklar tespit edilmiştir. |
Başlıklar |
E-eğitim, Eğitim Teknolojileri, Fatih Projesi Inet-Bildiri Türkiye'nin Bilgi Toplumu Stratejisi ve Eylem Planı |
Dosya |
![]() |