Bir kaç saniyede günlük gazetelerden, en büyük kütüphanelere kadar milyonlarca bilgiye ulaşma lüksünü yaşıyoruz. Her ne kadar bilginin sadece bizde olması lüksünü kaybettik ama bunun karşılığında daha çok bilgiye ulaşmaya başladık. Şüphesiz, giderek artan büyüklüğüyle internet eğitim için kuvvetli bir yardımcı ve aynı zamanda etkili bir silahtır.
Artık, yeni eğitim modellerinin kalıp yargılardan ya da "değişmez" doğrulardan uzak, yaratıcı ve eleştirel düşünceye açık bir platforma girmesi gerektiğine pek çok eğitimci inanıyor sanırım. İşte bu yüzden, internet, değişik alanlardaki değişik görüşlere ve nisbeten sansürsüz olarak yer verdiği için çok kuvvetli bir yardımcı. Internet, öğrencilerin, kendilerine dikte edilen bilgileri kullanmaların yanında zengin içeriği ve öğrenen merkezli yapıysıyla etkili bir yapıya sahip. Pasif alıcı değil aktif araştırıcı bireylerin yetiştirilmesi için bu zenginlikten faydalanması kaçınılmazdır. Bu bildiride, internetin sağladığı ya da potansiyel olarak sağlayabileceği zenginliklerin neler olduğu ve nasıl kullanılabileceği üzerinde durulacaktır.
Üzerinde durulacak diğer bir konu ise, internetten elde edilecek bilgilerin
doğruluğudur. Çünkü, her ne kadar bilgi zenginliği kullanılmaya başlasa
da yavaş yavaş "Internette buldum - doğrudur bu" gibi bir yaklaşımın da
eşikte olduğunu unutmamalıyız. Internetin bir "mit" ve doğrulu tartışılmaz
bir araç olarak algılanması tehlikesi karşısında neler yapılabileceği de
bu bildirinin ikinci konusunu oluşturmaktadır.