"Egitim icin Internet, Internet icin Egitim: Elektronik Iletisim ve Etik"
Yasemin Alptekin-Oguzertem
alptekin@bilkent.edu.tr

Ozet:  

Bu bildiride, bilgisayar ortamli iletisimin kullanimi icin gelistirilen
egitim programlarinda etik kurallarina yer verilip yayginlastirilmasi ve
egitimde hayata gecirilmesinin zorunlugu uzerinde durulacaktir.

Gunumuzde bilgisayar ortamli iletisim hem geleneksel hem de uzaktan ogretim
veren kurumlarca benimsenmekte ve bu ortamin egitimde kullanimi tum dunyada
hizla yayilmaktadir.  Bugune kadar bilgisayarin egitimde alisalagelmis
kullanimi bilgisayar destekli egitimle sinirliyken internetin sinirlari
asan esnekligi konuya yeni bir anlam ve yeni bir boyut  kazandirmistir.
Sayilari her gecen gun artan egitimciler arasinda bu ortamin bu denli
yayginlasmasi her yeni akimda oldugu gibi kendi dilini, davranislarini,
kurallarini iceren bir dizi kulturel degisiklikleri de beraberinde
getirmistir.  

Bugun internet sayesinde aralarinda bir haberlesme, dayanisma ve kaynak agi
olusturan egitimciler onceden programlanmis kaynaklara bagimli kalmaksizin
arastirma ve haberlesmelerini surdurebilmektedirler.  Tum bu cabalar
surerken bilgisayar ortamli iletisim akisi icinde egitim ve bu egitimin
icerigi de ayri bir onem kazanmaktadir.  Burada sozu edilen egitimin hem
bilgi kullanicisina  hem de bilgi sunucusuna yonelik olmasi zorunludur.
Bilginin kaynaginin dogru ve eksiksiz bildirimi, bilimsel etik kurallarinin
tam uygulanmasi ve bilgisayar ortamini kullanlar arasinda ortak bir etik
anlayisin gelistirilmesi elektronik ortamin beraberinde getirdigi pek cok
soruna cozum getirecektir.