Paper 79

Generated: Mon Oct 15 05:03:03 2001

prev (78) overview next (80)

79 - TitleAçık Kaynak Kodlu ve Web-Tabanlı Teknik Destek Yardım Masası Yazılımı
Authorsİlker Manap, TÜBİTAK/UEKAE
Ozan Avcı, TÜBİTAK/UEKAE
Kıvanç Dinçer, TÜBİTAK/UEKAE
PC MemberNo
Contact personIlker Manap, imanap@tubitak.gov.tr, 0 312 468 53 00 / 1586
Main Fields13. Kutuphanecilik, elektronik kutuphaneler, enformasyon kaynaklari
15. Acik Kaynak, ozgur yazilim sistemleri
Other Main Fields
Abstract + KeywordsÖZET

Bilgisayarların yaygın olarak kullanıldığı kamuya ait veya ticari her kuruluşta,
bilgisayar ve ağ altyapısını işler halde tutmaktan sorumlu olan bir teknik destek
ekibi bulunur. Bu ekip, bir veya birkaç kişiden oluşabileceği gibi, kuruluşun
büyüklüğüyle orantılı olarak içinde onlarca hatta yüzlerce kişinin çalıştığı
ayrı bir departman olarak ta faaliyet gösteriyor olabilir. Kullanıcılardan gelen
taleplerin en seri şekilde cavaplandırılması teknik destek ekibi için önemli bir
hizmet kalitesi göstergesidir. Bu bildiride, ofis personelimize verilen teknik desteğin
kalitesini artırmak ve teknik destek ekibimizin çalışmasını daha verimli kılmak
amacıyla, açık kaynak kodlardan yararlanarak geliştirdiğimiz web-tabanlı teknik
destek yardım masası yazılımı tanıtılacaktır. Bizi bu yazılımı geliştirmeye
iten sebepler, yazılımın tasarımı aşamasında dikkate aldığımız kriterler,
yazılımı geliştirmek için faydalandığımız açık kaynak kodlar ve yazılım mimarisi
anlatılacak ve yardım masası yazılımı kullanılmaya başlandıktan sonra
teknik destek hizmetinin verimliği ile ilgili gözlemlediğimiz olumlu gelişmeler
özetlenecektir.


Anahtar Kelimeler: Teknik destek yardım masası, açık kaynak kodlar,
web-tabanlı uygulamalar.

Remarks

prev (78) overview next (80)

CyberChair Author: Richard van de Stadt  (Borbala Online Conference Services) Development supported by TRESE Copyright © by University of Twente