|
|
|
|
Interneti nasıl algılamalı |
|
Ne durumdayız ? |
|
Yöntem |
|
Ulusal boyutta örgütlenme |
|
Mekanizmalar |
|
Eylem planı modeli |
|
Kültürü yayma |
|
|
|
|
Aşamalar |
|
Rekabete açma |
|
İnsan gücü |
|
Demokrasi |
|
|
|
|
(-1) BIT ve STK'ların örgütlenmesi |
|
(0) Toplumun gündemine girme |
|
(1) Ulusal boyutta örgütlenme |
|
(2) Mekanizmalar |
|
(3) Eylem planı |
|
(?) Mega proje |
|
(?) Seferberlik |
|
|
|
|
Sohbet, e-ticaret ? |
|
Devrimsel bir gelişme |
|
Stratejik, Generik |
|
e-Türkiye = Yeniden yapılanma |
|
e-devlet = Yeniden yapılanma |
|
Dünya ile bütünleşme de vazgeçilmez araç |
|
Internet yaşamdır ! |
|
|
|
|
Türkiye İnternet'i 10. yılında |
|
Siyasal sahip, örgütlenme, mekanizma, eylem p. |
|
e-Avrupa+ kriterleri |
|
e-Türkiye çalışmaları |
|
İnternet-bilim-demokrasi “iyidir” |
|
|
|
|
Nasıl? Nerede hata yaptık? Göstergeler? |
|
1 milyon bilgisayar, Mernis, erken
emeklilik
( Süreçler yanlış ! ) |
|
İnternet bildirgesi, Bilişim Şurası kararları |
|
Süreklilik, kararlılık |
|
|
|
|
|
Müsteşarlık+ (Kaliteli işgücü, özerk, katılımcı) |
|
Politika belirleme |
|
Çekirdek teknik ekip |
|
KamuNET, Danışmanlık |
|
Proje izleme - koordinasyon - standarlar |
|
Yasa + Düzenleme |
|
Mekanizmalara sekreterya |
|
Kamuoyu görüşleri; Araştırma yaptıracak/yapacak |
|
|
|
|
Ciddi bir sekreterya ve çekirdek kadro |
|
Katılımcı, saydam |
|
Stratejik - ulusal mekanizma – Eylem planı; “Ulusal
bilgi konseyi” Yılda 2-3 kere toplanmak, BTYK bağlantılı |
|
Yasa / Yönetmelik çalışma grupları |
|
e-Devlet konseyi |
|
Teşvik mekanizmaları |
|
|
|
|
IK++, e-Türkiye++ |
|
KamuNET konferansı, teknik |
|
Vatandaşa yönelik geri besleme konferansı, anket |
|
Yasaları gözden geçirme “konferansı / forumu” |
|
Yasa yapma süreci |
|
|
|
|
|
e-Avrupa / e-Avrupa+ |
|
Çok genel |
|
Daha somut olmalı |
|
Esnek, 6 ayda bir gözden geçirilmeli |
|
Küçük, uyumlu parçalardan oluşan projeler |
|
Pilot proje, geri besleme bol olmalı |
|
Tüm süreç katılımcı ve saydam olmalı |
|
|
|
|
e-Türkiye ve e-Devlet birer yeniden yapılanma
süreçleridir |
|
Eşit olmayan gelişme |
|
Tanışma / Genel kültür aşaması |
|
Otomasyon süreçleri tanımlama |
|
“Web”leşme |
|
Geri besleme / değerlendirme mekanizmaları |
|
|
|
|
Hedef: Her yurtaş bilgi, bilişim, İnternet okur
yazarı olması |
|
Emekliler, engelliler, köylüler dahil |
|
BT çalışanlarının İnternet kültürü eksik |
|
Öğrenmeyi öğrenmek |
|
Öğretmen, hukukcu, kamu çalışanı / yöneticisi,
sağlık, kobi, tarım..... özel projeler |
|
|
|
|
|
Okullar |
|
Sayısal uçurum |
|
Evrensel hizmet |
|
İnternet evleri |
|
Halk kütüphaneleri |
|
Halk evleri |
|
Kamu kioskları |
|
|
|
|
2003'te çok çalışmak gerekir |
|
BIT'de rekabet konferansı ? |
|
Ses dışında VoIP dahil 2003'te rekabete açmak |
|
KabloNET'i yeniden düzenlemek |
|
xDSL, wireless, uydu |
|
RTUK mevzuatını gözden geçirmek |
|
Tüketici hakları |
|
|
|
|
|
Kamu'da BT personel politikaları |
|
Sertifikasyon (kamu / ülke) |
|
Universite yapısını gözden geçirmek |
|
BT önem kazanmalı |
|
Hocaları yeniden eğitmek |
|
Bölümler kapanabilmeli |
|
“Devşirme bilişimci” |
|
Üniversiteye giremeyenlere BT |
|
Lise / Meslek okulları |
|
|
|
|
|
Bilim / demokrasi / İnternet |
|
Öncelikli / Katalizör |
|
Kamu yönetiminde saydamlık |
|
Somut öneriler |
|
Servet beyannameleri (6 ay / yıl), Özgeçmişler |
|
Atamalar / İşten çıkartmalar, İhaleler, şartname
taslakları |
|
Yasa yapma süreci |
|
Her yerde STK ! |
|
Yönetime katılım |
|