Paper 12

Generated: Sat Nov 29 12:03:05 2003

prev (11) overview next (13)

12 - TitleGoogle Bagimliligi
AuthorsIbrahim Arkut, Girne American Universitesi
Refik Arkut, Kadir Has Universitesi
PC MemberNo
Contact personIbrahim Arkut, iarkut@gau.edu.tr, 03922273312
Main Fields4. Bilgisayar Aglari, intranet, extranet
6. Hukuk, Yasal boyut, mahremiyet, bireysel haklar
7. Guvenlik, Bilgi Guvenligi
8. Internet yayinciligi, alternatif medya
14. Yeni internet Teknolojileri ve Teknik konular
Other Main Fields
Abstract + KeywordsGeçen yıl inet’02’de internet davranışı ve Nash dengesini ele almıştık; bu yıl da geleneği bozmayıp alışılagelmişliğin dışında Internet’in kullanıcı açısından neye bağımlı olduğunu veya olacağını irdeleyeceğiz. Bu konuyu ele alırken kendisini her geçen gün biraz daha etkin biçimde gösteren internet arama motorlarını ve bunlar içerisinde 1998’de ortaya çıkmasına karşın bizler için vazgeçilmez olan Google arama motorunu seçtik. Google’ın başarı öyküsü ve geri planda ne gibi özelliklere dayandığını aktarırken en azından bu çalışmanın yapılmasının dürtüsü Google ile New York Times gazetesininin arasındaki bir bilişim olayı sürtüşmesi ve durduk yerde yazılım devi Microsoft’un Google’u boy hedefi (esaslı rakip) göstermesi olmuştur. Çalışmanın sonucunda tartışmaya açık şu soru ele alınmıştır: Bilgi internet’te araranırken acaba isteğimizin dışında bizi yönlediriyor mu?
Remarks

prev (11) overview next (13)

CyberChair Author: Richard van de Stadt  (Borbala Online Conference Services) Development supported by TRESE Copyright © by University of Twente