Paper 71

Generated: Mon Nov 10 15:03:03 2003

prev (70) overview next (72)

71 - TitleİNTERNET TABANLI BİR KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ OTOMASYONU
AuthorsOnur Yaranlı, cyberSoft
Özden Çivlik, cyberSoft
PC MemberYes
Contact personÖzden Çivlik, ozden.civlik@cs.com.tr, (0312) 425 69 78
Main Fields7. Guvenlik, Bilgi Guvenligi
13. Kutuphanecilik, elektronik kutuphaneler, enformasyon kaynaklari, Bilgi yonetimi
Other Main Fields
Abstract + KeywordsISO 9001:2000 ve SPICE kalite ve süreç yönetim standardlarını birlikte uygulayabilmek, bu uygulamaları şirket bünyesinde kolayca takip edebilmek, bürokrasi yaratmayan, verimliliği arttıran, elektronik imza kullanarak kağıt tüketimini en aza indiren ve en temel amaç olan kaliteli yazılım geliştirmek ve müşteri memnuniyetini artırmak için cyberSoft bünyesinde İletişim ve Kalite Yönetim Sistemi Projesi (LIGHTHOUSE) başlatılmıştır. cyberSoft tarafından web tabanlı olarak geliştirilen “İletişim ve Kalite Yönetim Sistemi” (LIGHTHOUSE), Kalite Yönetim Sisteminin verimini ve etkinliğini arttırmak amacıyla kurulmuştur.
Kalite Yönetim Sistemi içerisinde insanların doküman ve projelere erişim haklarını sınırlandırmak amacıyla LIGHTHOUSE projesi kapsamında rol tabanlı yetkilendirme sistemi kullanılması kararlaştırılmıştır. Rol tabanlı yetkilendirme ile hem dokümanlara hem de çalışma alanlarına sınırlandırmada sistemin farklı seviyelerine girişi sağlanacaktır. Proje içerisinde uygulanmakta olan rol tabanlı yetkilendirme sistemi cyberSoft tarafından geliştirilen CSAAS (cyberSoft Authentication and Authorization System) yazılım programı tarafından gerçekleştirilmektedir.
İletişim ve Kalite Yönetim Sisteminin (LIGHTHOUSE) asıl amacı:
·        Kalite sistem dokümantasyonunu ve kayıtlarını yöneterek kağıt tüketimini azaltmak,
·        Dokümanların akış (hazırlanması, gözden geçirilmesi, onaylanması/imzalanması) sürecini yönetmek,
·        Otomatik raporlama (güncel doküman listesi, KDR),
·        Dokümanların eski revizyonlarına erişim,
·        Denetimlerin /uygunsuzlukların takibi,
·        Yönetim tarafından izlenebilirliğin sağlanması,
·        Eğitimlerin planlanması,
·        İlgili personeli sistem tarafından alınan kararlardan ve değişikliklerden haberdar etmek için iletişimi kolaylaştırmak,
·        cyberSoft’un farklı yerleşkelerde bulunan ekiplerinin cyberSoft Kalite Yönetim Sistemi’ne çevrim içi erişerek kaliteye yönelik işlemlerini bulundukları yerleşkeden gerçekleştirmesini sağlamak,
·        Kalite Yönetim Sistemi’nin kullanıcılarının, ilişkili oldukları işler ve projeler doğrultusunda yalnızca yetkisi olduğu dokümanlara erişmesini ve onlarla ilgili işlem yapmasını sağlamak,
·        Süreç veritabanını tutmak ve kolaylıkla metrik toplanmasını sağlamaktır.

Anahtar Kelimeler: Kalite Yönetim Sistemi, ISO 9001:2000, SPICE, Java, JSP, Servlet, MySQL, CSAAS
Remarks

prev (70) overview next (72)

CyberChair Author: Richard van de Stadt  (Borbala Online Conference Services) Development supported by TRESE Copyright © by University of Twente