Paper 96

Generated: Mon Nov 10 15:03:03 2003

prev (95) overview next (97)

96 - TitleGeleceğin Telekomünikasyon Dünyasında Servis Kalitesi
AuthorsRefik Arkut, Oksijen Teknoloji ve Kadir Has Üniversitesi
İbrahim Arkut, Girne Amerikan Üniversitesi
PC MemberNo
Contact personRefik Arkut, rca@ttnet.net.tr, 0212 465 6155
Main Fields4. Bilgisayar Aglari, intranet, extranet
14. Yeni internet Teknolojileri ve Teknik konular
Other Main Fields
Abstract + KeywordsServis Düzeyi Sözleşmesi (SLA) ile servis sağlayıcılar ve müşterileri arasında, müşteri istemine (trafiğine) karşı servis sağlayıcı (ağ) tarafından sunulacak servisin ayrıntılarını tanımlayan sözleşme anlaşılır. Servis sağlayıcı sözleşmede belirtilen servis düzeyini sağlayamazsa, SLA bu durumda geçerli olacak bir ‘ceza’yı, örneğin müşteriye geri iade edilecek aylık fatura tutarının belli bir oranını da belirler. Servis düzeyi sözleşmesi, sunulan servisin ‘teknik ölçüleri’ne karşı düşen Servis Kalitesi (QoS) yanı sıra sözleşmeye ilişkin genellikle bir takım iş-ilişkili unsurları içerir. Bu yazımızda, SLA veya QoS teknik ayrıntılarında dolaşmak yerine gelecekteki telekomünikasyon üzerindeki etkileri irdelenecek ve düşüncelerimiz sunulacaktır.
Remarks

prev (95) overview next (97)

CyberChair Author: Richard van de Stadt  (Borbala Online Conference Services) Development supported by TRESE Copyright © by University of Twente