132 - Title | Tıp Fakültesine Başlayan Öğrencilerin Bilgisayara Karşı Tutumları ve Bilgisayar Becerileri |
Authors | Neşe Zayim, O.D.T.Ü Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü Filiz İşleyen, Akdeniz Üniversitesi Tıp Fakültesi Biyoistatistik Anabilim Dalı Kemal Hakan Gülkesen, Akdeniz Üniversitesi Tıp Fakültesi Biyoistatistik Anabilim Dalı Osman Saka, Akdeniz Üniversitesi Tıp Fakültesi Biyoistatistik Anabilim Dalı |
PC Member | No |
Contact person | Neşe Zayim, nese@med.akdeniz.edu.tr , 0-242-227 43 43 (44166) |
Main Fields | 12. Medikal Bilisim
|
Other Main Fields | |
Abstract + Keywords | Geleceğin gereksinimlerine yanıt verebilen hekimlerin yetiştirilmesi için, tıp eğitiminde bilgi teknolojileri kullanımı eğitiminin verilmesi gerekliliği bilinmektedir. Bu nedenle hedeflenen bilgi ve becerileri kazandıracak eğitim içeriğini belirlemeye yönelik, tıp fakültesi öğrencisinin tıp eğitimine başlarken bilişim teknolojilerine ilişkin beceri ve tutumlarını saptama gereksinimi duyduk. Bu amaçla Tıp Fakültesi Öğrencileri Bilgisayara Karşı Tutum ve Kullanım Düzeyi Anketi hazırlandı ve tıp fakültesi 1. sınıftan 119 öğrenciye uygulandı. Bulgulara göre öğrencilerin %30.1i evde bilgisayarı olduğunu, bilgisayarı olan öğrencilerden %38,2i İnternet erişimleri olduğunu belirtmişlerdir. Öğrencilerin %61,8inin daha önceden bilgisayar konusunda herhangi bir eğitim almamışlardır. Bilgisayar sahibi olma ve önceden eğitim alma konusunda cinsiyet açısından anlamlı bir fark bulunmamıştır. Öğrencilerin bilgisayara karşı tutumlarının pozitif yönde olduğu (Ortalama=96,9 SS=10,9) ve tutum açısından da cinsiyetin bir fark yaratmadığı belirlenmiştir. Öğrencilerin %75i Windows İşletim Sistemi ve %78i internet konusunda acemi-ileri kullanım düzeyleri arasında olduklarını belirtmişlerdir. Ancak MS Word, Excel ve Powerpoint programlarını hiç bilmediklerini belirten öğrencilerin oranı sırasıyla %45, %71,4 ve %77,1 olarak belirlendi. Öğrencilerin %21,9u İnternet kullanımını hiç bilmediklerini, %32,4ü acemi düzeyde kullanıcı olduklarını, %45,7 si ise orta ve ileri düzeyde kullanıcı olduklarını belirtti. Öğrencilerin %96,3ü tıp eğitimi aldıkları süreçte, %98,2si meslek hayatlarında bilgisayar bilgisinin kendilerine gerekli olacağını düşündüklerini belirttiler. Bulgulara göre öğrencilerin çoğunluğu bilgisayarla ilgili temel becerilere sahipken, ofis uygulamaları konusunda yetersizdir. Eğitim içeriği belirlenirken bu durum göz önüne alınmalı, önümüzdeki yıllarda da yeni gelen öğrenciler değerlendirilerek eğitim içeriği güncellenmelidir. Öte yandan öğrencilerin büyük çoğunluğunun üniversite dışında bilgisayar ve İnternet erişimlerinin olmadığı göz önünde tutularak üniversite bünyesinde öğrencilere sağlanan olanakların arttırılması gerekmektedir. Anahtar Kelimeler: Tutum, bilişim eğitimi, tıp eğitimi, bilgisayar,tıp |
Remarks |
CyberChair | Author: Richard van de Stadt ( Borbala Online Conference Services ) | Development supported by TRESE | Copyright © by University of Twente |